Bejelentkezés

Elfelejtettem a jelszavam

Regisztráció

Regisztráljon, iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy a későbbiekben információkat küldhessünk Önnek rendez­vényeinkről, akcióinkról, újdonságainkról!

Regisztráció

Termék
Regisztráció

Ne felejtse el regisztrálni a készülékét!

Termékregisztráció

Szakembereknek

Információk és regisztráció cukorbetegek kezelésében résztvevő szakemberek számára

Szakembereknek

Hírek

Még a minimális fizikai aktivitás is csökkenti a halálozást

2019.06.13. Cukorbetegség
Általában azt szoktuk javasolni cukorbetegeinknek, de általában minden mozgásra képes személynek, hogy naponta legalább 30-45 percet töltsön is közepes intenzitású mozgással, ha másra nincs lehetősége, 5 km/ó sebességgel történő gyaloglással.
Korábbi cikkünkben foglalkoztunk az változó intenzitású (interval) mozgásformák előnyös voltával.

Mivel a fejlett országokban élők – ilyen szempontból hazánk is közéjük tartozik – egyre több időt töltenek ülő munkával és otthoni üldögéléssel, legyen az számítógép előtt ülés vagy TV nézés, a kutatók még a legminimálisabb mozgás előnyös hatását is vizsgálták, ez történt jelen közleményben is.

Az adatokat a 1997-2008 között a Nemzeti Halálozási Indexből nyert 88.140 40-85 év közötti személytől nyerték. Ezek szerint a teljesen inaktív, gyakorlatilag soha nem mozgó személyekhez viszonyítva, szabad idejükben a heti 10-59 percet mozgással töltők halálozása 18%-kal volt alacsonyabb. Azoknak, akik egy hét alatt 150-300 percet mozogtak, már 31%-kal csökkent a halálozási kockázatuk. Ez az előny tovább nőtt azoknál, akik hetente 10 vagy több alkalommal összesen 1.500 percet vagy még többet (tehát akár napi 4 órát) is mozgással töltöttek. Az ő bármilyen okból bekövetkező halálozási kockázatuk 47%-kal csökkent.

A következtetés: mozogni, a lehető legtöbbet, de ha nincs rá mód, akár keveset is érdemes.
 
Referáló: Dr. Fövényi József
(Forrás: British Journal of Sports Medicine, 2019. március 20. http://dx.doi.org/10.1136/bjsports-2018-099254)